martes, 1 de noviembre de 2011

Muffins de xocolata amb llet!

Hola macus i maques!

Després de fer-me desitjar durant uns dies, aquí estic de nou amb una nova recepta que, crec, us agradarà molt a tots i a totes! Ahir se'm va acudir fer uns muffins de xocolata amb llet, i el resultat ha estat increible (i no ho dic per tirar-me floretes, "tengo testigos a tutiplen!"). Avui, comparteixo la recepta amb vosaltres perque els tasteu i em digueu si realment val la pena esforçar-se en fer-los o no. AH! Abans de començar, advertir que la meva bàscula de cuina ha decidit tornar-se boja, i, per tant, la majoria de les quantitats les he fet amb gots de vidre (tipus els de nocilla) i amb culleres (de postres). Espero que no sigui cap problema xD

INGREDIENTS PER A 15 MUFFINS:

1 got i 1/2 de farina
1 cullaradeta i 1/2 de cacao en pols (jo vaig utilitzar el típic per fer "xocolata a la tassa". Suposo que Colacao també val! (encara que té "grumitos" xD)
1 got de sucre blanc
50 grams de sucre "moreno"
1 got de buttermilk (agafeu un got de llet i li aboqueu una culleradeta de suc de llimona. Barrejeu i deixeu reposar entre 3 i 4 minuts)
2 ous
90 grams de mantega
1 culleradeta d'extracte de vainilla
1 cullaradeta i 1/2 de llevat
1/2 cullaradeta de bicarbonat sòdic
1/2 cullaradeta de sal
100 grams de xocolata amb llet

Som-hi! Agafem un bol i hi aboquem tots els ingredients secs (farina, cacao, sucre blanc i "moreno", la vainilla, el llevat, el bicarbonat i la sal). Jo ho vaig tamitzar tot, perque si.. si, simplement, perque si.. no puc donar-vos una altra explicació xD Em donava la sensació de que si ho feia així seria millor.. En fin.. Els barrejem tots bé. En un altre bol hi aboquem els ingredients líquids: primer els ous i els batem una mica. Després la buttermilk i, per últim, escalfat prèviament al microones, la mantega i xocolata ja barrejades (aquestes dugues últimes es fiquen en un recipient al microones i es barrejen; és aconsellable treure-les del microones cada minut i remoure perque no es cremi la xocolata). Barrejem tots aquest ingredients líquids. Ara fem un forat en mig dels ingredients secs i hi aboquem els líquids al forat. Anirem barrejant amb moviments envolupants fins que la massa quedi homogènia i hi surtin algunes bombolletes (això voldrà dir que està llesta). 
Untarem els papers per muffins (paper de madalenes) amb mantega i empolvorarem amb cacao (el mateix que haguem utilitzat per la massa). Fiquem els papers dins dels motlles (jo vaig utilitzar motlles individuals de silicona, però venen motlles especials per fer muffins) i els omplirem amb la massa que hem preparat (deixarem un centímetre aproximadament, perque al forn creixeran i no volem liar-la!!!). Preescalfem el forn durant 10 minuts a 190º. Després, una vegada preescalfat, hi ficarem els nostres muffins a 180º durant, aproximadament 15-20 minuts. Punxarem per veure que estiguin llestos (ja sabeu, quan l'escuradents surt net vol dir que volen surtir!). I... VOILÀ! Ja els tenim aquí! Estupendus, brillants, fantàstics i simpàtics! Quina pena que duraran ben poc una vegada fets!!!! :) Que us aprofiti!!!




P.D: La intenció era fer muffins de xocolata amb llet amb trossets de xocolata amb llet i blanca... però, no sé perque, els trossets em van quedar abaix del tot! :( Jo crec que es perque la massa pesava menys que els trossets.. de totes maneres, buscaré el perque, hi ha d'haver truco! I quan ho sàpiga, us ho explico! Vinga! A ser feliços!!!!

4 comentarios:

  1. Molt molt molt molt fan d'aquests muffins! Mmmmmmmmmmmmmmmm!

    ResponderEliminar
  2. Aquesta muntanyeta de muffins va reduïr-se ràpidament... riki rikiiii

    ResponderEliminar
  3. Sta. Crisuuuuuuuuu! Un éxito rotundo la teva recepta! Crec que em van quedar una mica massa dolces, on compres tu l'extracte de vainilla!? Jo vaig comprar sucre avainillat al Capravo perquè no vaig trobar res més...

    ResponderEliminar
  4. Nenaaaaa!! Volem més recepteeeeeeeeeees!

    ResponderEliminar